Zanim upłynie 12 miesięcy od dnia otrzymania subwencji finansowej z Tarczy PFR 1.0 w bankowości elektronicznej pojawi się propozycja z PFR z kwotą do zwrotu – zgodnie z regulaminem programu. Zazwyczaj stanie się to na 10 dni przed upływem roku od otrzymania środków.
Przedsiębiorca powinien zapoznać się z tym wstępnym oświadczeniem o rozliczeniu, a po upływie dokładnie 12 miesięcy od przyznania środków będzie miał możliwość edycji danych. Ma na to 10 dni roboczych. Po edycji danych trzeba zatwierdzić formularz kodem autoryzacyjnym i wysłać do PFR.
W przypadku pojawienia się rozbieżności w danych, które PFR uzyskał z ZUS-u, Krajowej Administracji Skarbowej czy Ministerstwa Finansów, ze stanem faktycznym, trzeba je wyjaśnić i poprawić.
Po 15 dniach roboczych od wysłania formularzu PFR wyda ostateczną decyzję dotyczącą tego, jaka kwota zostanie umorzona i ile zostało do zwrotu. Można kwestionować tę kwotę w postępowaniu wyjaśniającym, o ile wcześniej podjęło się próbę wyjaśnienia rozbieżności między danymi w oświadczeniu PFR a stanem faktycznym. Jeśli przedsiębiorca nie kwestionował danych, to nie prawa kwestionować wyliczeń PFR.
Poczytasz dokładnie o tym procesie tutaj.