Na kanwie przepisów ustawy z 25 września 2015 r. o zmianie ustawy o swobodzie działalności gospodarczej (DzU z 18 listopada 2015 r., poz. 1893) osoby prowadzące działalność gospodarczą są zobligowane do wskazania adresu prowadzenia działalności gospodarczej oraz potwierdzenia prawa do tego lokalu. Nie można zatem prowadzić firmy bez siedziby.
Możesz wybrać na siedzibę adres biura wirtualnego, jeśli nie chcesz podawać prywatnego adresu domowego. Jeśli nie masz jeszcze zarejestrowanej firmy, zgłoś się najpierw do biura wirtualnego. Podpiszesz umowę na usługę – wybierzesz pakiet odpowiadający Twoim potrzebom, z dodatkową np. obsługą księgową, kadrową, wynajmem powierzchni biurowej etc. Po opłaceniu usługi, biuro pomoże ci złożyć stosowny wniosek rejestracyjny w CEIDG lub KRS ze wskazaniem jego adresu jako siedziby firmy.
Płatność za pierwszą fakturę z tytuły korzystania z usług wirtualnego biura będzie mogła być zaliczona do kosztów uzyskania przychodów firmy, mimo jej wystawienia przed datą rejestracji firmy.