Przedsiębiorca zanim podejmie współpracę z biurem rachunkowym musi wiedzieć jakiego wsparcia oczekuje i sprawdzić, czy biuro ma te usługi w zakresie swojej działalności.
Zazwyczaj są to:
- księgowość kadry i płace
- doradztwo podatkowe
- rejestracja działalności gospodarczej
- sporządzanie zeznań rocznych.
Należy także ocenić kwalifikacje. Warto sprawdzić, czy biuro rachunkowe posiada niezbędne certyfikaty, ukończone kursy lub szkolenia, oraz licencje. Dopiero wtedy, można mieć pewność, że finanse firmy są pod odpowiednią kontrolą!
Jakie kwalifikacje powinno mieć biuro rachunkowe?
- Certyfikat Centrum Informacji Księgowej – jest wydawany przez organizację zajmującą się certyfikowaniem biur rachunkowych i księgowych.
- Szkolenia – pracownicy biur księgowych powinni nieustannie poszerzać swoje kompetencje. Przepisy w tej branży zmieniają się bardzo często i trzeba mieć je pod kontrolą.
- Licencja Ministra Finansów – nie jest obowiązkowa, ale dobrze świadczy o biurze rachunkowym, bo potwierdza kwalifikacje księgowego.
Ponadto doświadczony księgowy, jest gwarancją dobrej współpracy z lokalnymi oddziałami US i ZUS. Nietypowe sytuacje nie są stresujące – bo księgowy zawsze wie co trzeba zrobić!
Nowoczesność – tradycyjna księgowość jest powoli zastępowana bardziej nowoczesną, która nie wymaga od klienta przywożenia dokumentów, które równie dobrze można wysłać e-mailem lub wrzucić „w chmurę”.
Ubezpieczenie OC – dobre biuro księgowe powinno posiadać ubezpieczenie OC, które skutecznie chroni klientów od odpowiedzialności finansowej za ewentualne błędy pracowników.
