Prokrastynacja to zmora freelancerów! Kiedy nie ma stałych godzin pracy, to łatwo ulec pokusie odkładania wszystkiego na później… Jak sobie z tym radzić? Mamy kilka pomysłów!
- Odrzuć multitaskingu – zamiast wykonywania wielu zadań na raz, skup się przez dany czas tylko na jednym. Badania wskazują, że częste zmienianie zadań powoduje, że wydłuża się ich czas realizacji.
- Wprowadź metody organizacji czasu i planowania – o kilku z nich napiszemy w kolejnym poście! Nieważne, co wybierzesz, najważniejsze by rzeczywiście planować swoje zadania w trybie dziennym, tygodniowym i miesięcznym, bo to motywuje do działania.
- Nie odrywaj się od pracy by wykonać prozaiczne czynności. Skupiaj się na zadaniu i pozbądź się rozpraszaczy!
- Wyłącz telefon, powiadomienia z Facebooka etc. Możesz spróbować pracować z aplikacjami do skupiania się, które powodują wyłączenie na dany czas funkcji telefonu, zapewniają też motywującą do pracy muzykę. Przykładem jest np. aplikacja Forest.
A Wy jakie macie wskazówki do radzenia sobie z odkładaniem wszystkiego na później?