Jak dobrze zorganizować sobie pracę zdalną? Sprawa nie jest łatwa, bo jeśli wszystko zależy od nas, to często czas ucieka nam przez palce, a deadline’y są zawalane… Można – i trzeba – sobie z tym radzić. Mamy kilka wskazówek:
- Tworzenie listy zadań ustawianych od najważniejszego do wykonania do najmniej ważnego. Zawsze wykonuj najpierw te najbardziej priorytetowe zadania. Jeśli z czymś się nie wyrobisz, to zadania z końca listy danego dnia muszą trafić na początek listy dnia następnego. Dzięki temu, nawet gdy poddasz się prokrastynacji, to nie zawalisz deadline’ów, bo największe opóźnienie w wykonywaniu zadań będzie wynosić jeden dzień! Poza tym planowanie i listy zadań znacząco ułatwiają zmotywowanie się do pracy.
- Technika organizacji czasu zwana pomodoro. Polega ona na tym, że intensywnie pracujesz przez 25 minut, skupiając się na jednym zadaniu, a potem robisz 5-minutową przerwę. Po 4 seriach 25-minutowych masz 15 minut przerwy. Taki podział na czas pracy i przerwy jest, wedle badań, bardzo skuteczny i wspomaga efektywność w pracy.
- Wyznaczanie godzin na pracę danego dnia i ścisłe przestrzeganie harmonogramu. Pamiętaj przy tym, by planować przerwy np. na obiad.
A Wy jakimi regułami kierujecie się przy organizowaniu swojego czasu pracy?