Rezygnujesz z wynajmu dotychczasowego miejsca swojej firmy i chcesz zarejestrować ją w biurze wirtualnym? To jest możliwe.
Zmiana danych takich jak: adres do doręczeń, adres stałego miejsca wykonywania działalności, adres zamieszkania oraz dane kontaktowe firmy (numer telefonu, e-mail i adres strony www) wymagają zgłoszenia poprzez formularz CEIDG w ciągu 7 dni od wystąpienia zaistniałej zmiany. Można zgłosić za jednym razem kilka aktualizacji danych.
Jak załatwić sprawę? Masz trzy opcje:
- Online. Poprzez stronę CEIDG lub biznes.gov.pl, gdzie wypełniasz formularz CEIDG-1 w elektronicznym kreatorze wniosków, a następnie podpisujesz go podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym.
- W dowolnym urzędzie miasta lub gminy. Przygotuj wniosek online na stronie CEIDG, anonimowo, bez drukowania go (wystarczy spisać i podać w urzędzie kod po wygenerowaniu wniosku) lub wypełnij formularz na miejscu w urzędzie z własnoręcznym podpisem lub wydrukuj formularz w domu ze strony CEIDG, wypełnij, podpisz, i zanieś do urzędu. Możesz także zgłosić zmianę na infolinii 801 055 088 lub 22 765 67 32 i potem potwierdzić ją w urzędzie. Otrzymasz specjalny kod, który trzeba podać urzędnikowi.
- Pocztą. Wypełnij wniosek pobrany ze strony CEIDG i wyślij listem poleconym. Taki wniosek musi być podpisany własnoręcznie i potwierdzony przez notariusza.
Najprościej jest załatwić sprawę online, z profilem zaufanym założonym poprzez konto w banku oferujące taką możliwość. Obecnie kilkanaście popularnych polskich banków zapewnia taką usługę, wystarczy logować się swoimi danymi do aplikacji bankowej.