Zawiłość i częste zmiany przepisów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, wymusza na przedsiębiorcach korzystanie z biur rachunkowych. Po deregulacji zawodu księgowego w 2014 roku, prowadzenia biura rachunkowego może podjąć się każdy, bez względu na wykształcenie, doświadczenie i przygotowania zawodowego.
Na co zwrócić uwagę, podejmując współpracę z biurem rachunkowym?
Aby ustrzec się od nierzetelnych biur rachunkowych, już na etapie podpisywania umowy o współpracy, powinno się uwzględnić kilka spraw:
1. Wykształcenie i doświadczenie prowadzącego biuro.
2. Czy posiada ubezpieczenie OC i w jakim zakresie.
3. Opinia o biurze.
Co do zasady najmniej istotną sprawą powinna być cena usługi. Należy kierować się normą, że jeżeli coś jest bardzo tanie, to na pewno trzeba to dokładnie sprawdzić.
Pamiętać należy, że odpowiedzialność za niezapłacenie składki ZUS czy podatku, zawsze spoczywa na płatniku. Dlatego tak istotnym jest wybór odpowiedniego biura i możliwość wyegzekwowania strat poniesionych z tego tytułu.
Masz jakieś wątpliwości? Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania. Naszą zasadą jest zadowolenie i bezpieczeństwo Klienta. Zapraszamy.