W ramach wsparcia finansowego dla przedsiębiorców, którzy ucierpieli wskutek pandemii COVID-19, Powiatowe Urzędy Pracy oferują mikropożyczkę w wysokości 5000 zł. Pożyczki nie trzeba zwracać, o ile spełni się pewien warunek. Czy do umorzenia pożyczki konieczne jest złożenie wniosku?
Mikropożyczka z Funduszu Pracy udzielania przez PUP-y jest umarzana, o ile przedsiębiorca kontynuował prowadzenie działalności gospodarczej przez 3 miesiące, licząc od dnia jej udzielenia, czyli wypłaty. Umorzenie następuje automatycznie i nie ma potrzeby składania oddzielnego wniosku.
PUP-y samodzielnie dokonują weryfikacji tego, który przedsiębiorca jest uprawniony do umorzenia pożyczki, na podstawie sprawdzenia danych w rejestrach CEIDG lub KRS. Jeśli po weryfikacji okaże się, że przedsiębiorca jest zobligowany do oddania pożyczki, bo zlikwidował działalność w okresie 3 miesięcy od wypłaty świadczenia, to musi spłacić pożyczkę wedle harmonogramu otrzymanego z PUP. Wymagana jest spłata całej kwoty wraz z odsetkami.